Foto:Maj-Britt Rehnström 10-05-19 Coop Forum, Strängnäs.

Foto:Maj-Britt Rehnström 10-05-19
Coop Forum, Strängnäs.

(SIX) Livsmedelsjätten Coop meddelade under måndagen om en större
förändringsprocess i Sverige som enligt bolaget bygger på den
affärsstrategi som beslutades för ett knappt år sedan.

Det framgår av ett pressmeddelande.

Coop ska under en treårsperiod investera drygt en miljard i sitt
butiksnätverk och ställa om butikerna till tre olika format – Stora
Coop, Coop och Lilla Coop.

Vidare ska Coop genomföra sin största prissänkning någonsin, där
priserna på tusentals varor sänks för att ”motsvara kundernas önskemål
om prisvärda varor”.

”Antalet skiljer sig från butik till butik beroende på dess
format/sortiment. Prissänkningen är upp till 5 procent inom de olika
varukategorierna, per enskild vara kan sänkningen uppgå till 10-15
procent. De nya priserna börjar gälla från den 7 september”, skriver
Coop.
Jonathan Axelsson, tel +46 8 586 163 77
mailto:jonathan.axelsson@six-group.se
www.blogg.six.se @SIXNews

Källa: http://www.aktiespararna.se